söndag 1 oktober 2017

HÖST!


Första oktober och höst i högsta grad.


Det finns massor med rönnbär i år.
Dom lyser upp bland dom gröna bladen så vackert.
Dessa bilder är från gårdagens visit i skären.

Nio grader var det på morgonen när vi åkte iväg.
I stora huset var det ingen vits att börja värma för några
timmar som vi vistades där.
Så vi satt eld i lill-stugan i stället, där tog det 30 min
så var där varmt.
Så förmiddagskaffet satt vi där och drack och maten lagade
jag inne i huset men den tog vi också med ut till lill-stugan
och åt den där.
Där blev så varmt och skönt att man bra skulle ha kunnat
övernatta där.



En liten skogstur tog jag med hunden och 
kameran med förstås.
Ganska kyligt var det nog.



På eftermiddagen åkte vi hem till fastlandet.

Och söndagen har gått i städandets tecken.
Tvättmaskinen har snurrat på med lakanstvätt
och dom har torkat trots att det inte varit varmt
eller sol idag, dom doftar så fräscha när
dom varit ute i friska luften.
Alla fönster är tvättade och köket har fått sina
höstgardiner upphängda.
Pelargonerna som jag tog hem från skären är
fortfarande fina så dom har fått ny plats i
köksfönstret.



Jag är nog gardinmänska att utan gardiner så
skulle det nog se ganska naket ut, visserligen skulle man se mer av
skogen ytterom men nej gardiner skall de va.







Sen har jag skördat mina odlingslådor idag också!
Löken och morötterna är i förvar.
Och till och med några äpplen blev de även om det varit
ett dåligt äppel år i år.
Nu blir det att packa ihop och åka in till stan igen för
några dar.

Trevlig kväll!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar